Wednesday, May 23, 2012

Pengalaman Bekerja kali-1 OHSEM win!!!!

assalammualaikum..




hello peeps! Salam 1 MALAYSIA..


hehe,baik sikit hari nie..


okay,jangan nak melalut sangat lah kan..back to the topic 'Pengalaman Bekerja' .. Fuhh,memang best laa..sebab dapat duit dan rasa diri dah besarlah kan..tapi sebenarnya tidak semudah yang disangkakan..


Penat woo kerja nie..untuk maklumat anda,aku berkerja di kedai baju,dan ada jugaklah barang-barang lain seperti taperware, carpet, etc..nama tempat tuh "Sakan" siapa yang tahu,tahu laa,tapi yang tak tahu tuh..cubalah tahu..




actually,pada mulenya aku taknak pun kerja,saje nak menternak lemak dekat rumah sampai aku dapat tawaran ape yang aku nak..tapi dengan kurang hajar nyee lemak aku berkata "baik ko kerja daripada ko melahirkan lemak-lemak yang lain " 


so,aku kerja laa...First-first datang jee,isi buku jawatan kosong..aku tengok dekat buku tuh, ramai gilo kot yang mintak kerja kat situ, Tapi aku peduli ape, just isi jee, dapat tak dapat itu cerita kedua..







kenape blur? saje nak buat kepala anda blur..haha!




tapi sebenarnya memang target aku tak dapat,sebab die nak orang yang pernah ada pengalaman bekerja,tapi aku? ade pulak kan..pengalaman kerja makan dengan tidur ade lah..


dalam beberape hari,aku terima panggilan dari ntah siapa..aku angkat dan die kate aku dapat kerja..teperanjat kot aku..sebab tak sangke boleh dapat..


so memulakan kerja pada hari Ahad 1april 2012.. <--- tarikh keramat hehe


kerja aku adelah menaikan stok-stok pakaian,melipat boxer, etc..pada awalnya memang laa penat,tapi bila lama-lama memang dah lali dan rasa biasa sahaje...




inilah barisan-barisan pekerja pada masa itu..masa ini kami tak de uniform lagi,sebab belum sampai..dan sekarang dah ade uniform,warna hijau..


ganas tak mereka-mereka ini..mata macam ape..haha! gambar nie tak sempat nak edit,main rembat jee dekat facebook kawan aku..huahua










sekian

1 comment:

yayahnasake said...

TAG ANDA

http://yayahnasake.blogspot.com/2012/05/segmen-saya-blogger-hot-by-chegu-along.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...