Saturday, October 15, 2011

perempan ayu tapi tak cantik bila..

assalamualaikum..


hello guys! si cantik si kacak si handsome and si comel..huh! apa yang buat
kita rasa perempuan tuh nampak tak cantik?


1:ribaldry




yupp! memang kita akui sekarang perempuan melayu dah macam-macam
perangai..setuju? tak caya? pergilah buat kajian..tak payah nak pergi jauhlah
ko tengok rakan-rakan ko.konfirm ada perangai yang macam nie..
wahai perempuan..kamu tahu tak? lelaki tak suka kamu bercakap begitu.
kamu itu perempuan..so jaga adab sebagai perempuan..buruk tahu!


2:tak menutup aurat
wanita tak tutup aurat?erm..tak tahu nak cakap apa..kadang-kadang malu
jugak tengok anak melayu pakai skirt pergi jalan-jalan naik motor,pakai
baju nampak bra,pakai seluar macam pembalut nangka.ketat!tak pakai
tudung..apa ekh?kesian tau mak bapak korang yang telah membesarkan
korang tup,tup jadi macam nie,agak tidak cantik di mata sesetengah lelaki..
lagipun,tak elok dipandang masyarakat..nanti mulalah cik jah bergossip..
'anak siapa lah tuh yang jalan pakai skirt'?


3:social girl.



zaman semakin modern..dunia semakin maju,otak manusia semakin
berkembangan,so,tidak hairan jika sekarang ini berlakunya perbuatan social
dikalangan wanita..lelaki suka ker perempuan macam nie? ada certain
lelaki suka perempuan macam nie,mereka kata baru cool perempuan macam
nie,boleh layann kepala otak...tapi pada aku tidak!apa faedah perempuan
pergi club?untuk suka-suka? nape duduk kat rumah tak boleh nak
suka-suka ker? kan banyak tempat tempat yang jauh lagi menarik berbanding
tempat itu..so pikirkan..

4:women polluter

haha..nak tergelak aku tengok gambar nie..huh! ada jugak ek perempuan
macam nie..coverlah sikitkan kalau nak mengkorek-korek tuh..dekat tempat 
orang awam tuh..lainlah kalau kat tempat lain..dengan perbuatan sebegini
kalau lelaki tengok,konfirm jatuh persen ko beb..tak kiralah ko secantik
mana sekali pun,tapi bila ko melakukan ini dihalayak ramai..agak memburukkan muka ko yang cantik tuh,,so,cover sikit..

wanita idaman lelaki:

macam ginilah wanita idaman melaya..menutup aurat,sopan..berbudi
bahasa..lemah lembut..

so,anda bagaimana? ada cadangan lain? sila lah tambah sendiri okay!

sekian..
bebelan khidmat:setiap orang lain pendapat lain cita rasa..ini apa yang aku lontarkan adalah pendapat aku sendiri...

6 comments:

Nur Aischa said...

alhamdulillah aisyah skrg dah mula berhijab :) rasa mcm terlindung, selamat. hahaha yg no.4 tu mmg klakar oh haish :D heliza dia comel ! wahh

Adrina Razali said...

yg no. 1 sy sbg pompuan pown tak bekenan . huhu
yg no. 4 tu suka ! :D

zakirul rahim said...

aischa: alhamdulillah..bagus2..calon isteri yang baik..haha..teruskan okay!..

zakirul rahim said...

adrina: yupp..semua orang tak berkenan..hehehe

Rosalia said...

hahha.lawak yg first tu :D btw nice entry

zakirul rahim said...

rosalia:hehe..thank you..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...