Friday, October 7, 2011

sibuk seperti perdana menteri.

assalamualikum..


'sangat penat,sangat letih,sangat tidak bertenaga,dan
sangat-sangat stress'..


why? erm..candidates SPM mesti akan merasa benda yang
sama macam aku rasa sekarang ini..SPM tinggal lagi 1 bulan sahaja..
bak kata cikgu-cikgu aku dah nyawa-nyawa ikan dah sekarang nie..
yeess! tak dapat dinafikan memang sekarang ini sangat-sangat
kritikal..


cuba bayangkan dalam masa 1 bulan nak cover 10 subjek yang aku amik..
tak ker mati nak cover..so,akibatnya rasa sangat-sangat letih..
memang dah nak akhir-akhir ini aku tak cukup tidur,tak cukup
makan..opps! hehe..tapi badan tetap gemuk jugak kan..~hehe


setiap hari yang selalu menemani aku adalah buku,dan buku dan buku..
24 hoursss!dah setiap hari jugak jadual aku dipenuhi dengan
kepadatan tuisyen petang diikuti dengan study group pada waktu
malam dengan kengkawan..penatt makk nyah! tak boleh nak bernafas
dah nie..rasa macam perdana menteri pun ada jugak kengkadang..


yuup! itulah namanya pengorbanan atau bahasa melayunya sacrifice..
untuk berjaya kita mesti berkorban masa,waktu tidur,waktu makan,
dan waktu keluar bersama rakan-rakan..tak lama pun nak berkorban
untuk berjaya nie,cuma 1 bulan sahaja..


aku masih ingat lagi kata-kata pengetua aku semasa sesi beramah
mesra dengan beliau hari itu..pengorbanan 1 bulan menghasilkan
kesenangan 50 tahun akan datang.. nak susah 1 bulan ker?
nak susah 50 tahun? yupp! aku masih ingat lagi kata-katanya..


so,study smart dan jangan lupa tuhan yang menentukan segala-galanya.
kalau lupa Allah s.w.t..memang tak kemana lah kita..


sekian.~


bebelan khidmat: macam mana anda?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...