Sunday, March 4, 2012

Percutian yang bersungguh-sungguh PART 3

assalammualaikum




hello peeps!






Tengok dah part 3 dah..fuhh penat rupenye kan jadi director nie..haha! okay..siapa yang tak baca lagi part satu dan dua cari laa dekat senarai entry-entry yang aku buat tuh..mesti ada..




okay! pada keesokkan harinya..after breakfast kawan abang aku pergi order bot..sementara tunggu bot .sempat lagi tengok ikan besar..


layan gambar..




AMARAN!! ENTRY BANYAK GAMBAR!









sedang teruja melihat ikan besar..haha..jakun leerr sangat..ikan kerapu besar macam tong drum..gilo vavi kan..sape tak jakun..huhu




 nama jee pulau penyu..tapi batang hidung penyu pun tak aku jumpe..ini kan nak tengok telur dia..hapraakkk!





 aku and my mum..sedang melihat ikan-ikan yang berenang sambil membincangkan sesuatu..huahua





 mula-mula budak tuh nak usha gua..last-last tak jadi..sebab gua handsome sangat katanye..lagipun bawah umur maaaa~huhu.. #dihadapan kedai buat baju..korang boleh order baju ada muka korang..serius..tak tipu..






My mum,dua member abang aku dan pakcik bot..masa nie pak cik tuh tengah merempit dengan bot nyee..ohsem laa jugak..huhu..merempit di laut..




 oh yaa! lupa nak bagitahu..kitaorang naik bot nie nak pergi Pulau Kapalai Dengan Pulau Mabul..nampak tak aku teruja??haha!





muka aku macam mintak penamparkan..bosan arr duduk atas bot..bising pulak tuh..!..pakcik tuh ejek aku..! kurang ajar..haha





masa ini di pulau kapalai..sampai-sampai jee terus bedebushhh!! masuk dalam air..ini member abang aku..excited gilo vavi tuh!!




 Aku masuk-masuk jee..dah air masuk mulut la..hidung laa..pewwhh!..gua cakap luu..OHSEM  wey tempat..jernih airnyee..biru-biru lagi,tapi yang tak best nye..masin tahap gaban..macam satu tan garam tahu..fuh..! puas aku terminom air yang sungguh masin itu..





 snorkeling melihat dasar laut yang sangat meneruja kan diri..huahua..ayaaattt~..





 PULAU KAPALAIIIIIII!! PEACE Yoooo~ terbaiikk..






seekor dugong,seekor anjing laut,seekor paus, dan seekor penguin..haha!





snorkeling sampai lebam bijik mata! otak dah menjadi kecut terus..!





Dah nak balik jumpa laa pulak nelayan kecil..huhu..18sx






Fuhh! puas seharian berada dilaut..kulit terus hitam legam..haha! tapi sangat puas dah berbaloi..




Pegalaman: kaki kiri dan kanan aku luka kerana bergesel dengan batu karang yang tajam-tajam..sakitt wwoooo~ berdarah-darah..effectnya kaki kau akan rasa gatal dan perit..aku alaminya..haha! 


lepas tuh..aku geram..aku pakai selipar semasa snorkeling..habis semua batu karang aku pijak..hahaha! maaf~ balas dendam..




Kos bot= RM400 satu bot..taraf 4 bintang nak yang lima bintang RM1000 lebih


Sewa alat nak snorkeling tuh= RM 15 seorang




tunggu part 4..last episod..hahaha!!




sekian..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...