Friday, August 26, 2011

kiuh raya top 5!

assalamualaikum.




tup tap tup tap! Dah nak raya..hu hu hu hurey!!
syokkan raya,sape kate tak syok?sini aku siku perut die,Haha!
so,macam biasa ar,nama pun raya..bohong arr kalo
aku cakap tak ada kuih raya tol tak..


kuih raya atau lebih dikenali sebagai biskut raya,Haha
serius bengong..boleh didapati sama ada ko beli atau ko
buat,tapi orang sekarang nie biasanya beli ar,main tunjuk jerk,
abang nak tuh,nak ini,nak tut tut...haha! astafirullah hal azim..
betol tak? serius orang sekarang nie dah malas nak buat kuih raya
sebab:

  1. malas nak buat sebab leceh,dan rumit..
  2. busy dengan kerja sampai tak ada masa nak buat kuih raya,
    baju raya anak pun tak beli kottt,! haha
  3. mudah,senang,simple..tak payah nak menghadap oven yang
    yang panas,tinggal beli jerk kat kedai
  4. lagi satu,tak pandai nak buat kuih raya! Haha..so jalan penyelesaiannya beli jerk lah bang yer...
itu antara sebab dan penyebab orang malas nak buat kuih raya,
standard lah kan orang beli kuih raya,aku pun beli jugak..Haha!


ini antara kuih raya yang aku rasa digemari ramai kott..'kott' lagi kann


tengok nie..
zzzaaaasssss>>>llayyaaannn..




almond london,peewwit!
sedap tuh..my favourite



popia simpul,pewwh!
layan tuh kalo makan sambil
tengok tv..Haha!
biskut tart nenas,
yummy!

biskut corn flakes!
i like!

biskut 'pelik' namanya!
ada ker nak makan biskut macam nie.
haha!

biskut chocolate..
pasti mengancam!



kuih ros eh?tak sure ar nie kuih ape?
tapi yang aku tahu sedap! hehe~

tempeyek..kuih tradisional!
kalau blik kampung mesti ada..
sodap!

sebenarnya ,macam-macam lagi kuih raya yang sedap2,yer dak?
tapi aku hanya list kan sikit jerk,so siapa yang rasa dekat rumah dia
ada kuih raya banyak,bak sini sikit..aku nakk!hehe,tak malu.
ok bye..
sekian,wasalam




rumusan
*isi kat atas tak ada kena mengena dengan tajuk,
lari giler..Haha

2 comments:

Nur Aischa said...

hahah kuih yg ke-5 tu tak boleh bla ohh. adoy ada gak biskut raya mcm tu :D paling best kuih popia simpul tu.

zakirul rahim said...

aischa: haha,nak ker? nanti saya antar kat rumah awak..haha.. yeah betol, popia best!!he~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...