Saturday, August 6, 2011

raya=mercun

assalamualaikum w.b.t


Hari ini puasa yang ker??ke bape sape tahu??kelima kan3..bagus anak murid aku..Haha,
*tetibe jerkkan,,ok!macam biasa lah kalau bulan puasa kalo tak ade mercun tak sah!
betul tak..?op cos lah betulkan,Sape yang nak menafikan statement aku?sini aku cili mulut die,
Haha=)..


:Isi pertama..
Ko tahu tak,mercun dengan bulan puasa dah macam isi dengan kuku,irama dengan lagu,
mereka berdua nie tak dapat dipisahkan..cube ko pisahkan isi dengan kuku?boleh ker?
tak boleh kan,kan,kan,,Sape cakap boleh,meh tunjukkan kat aku.Huahua..
ko tahu x??*tak tahu pun tak per..Hehe..kat tempat aku nie,mercun dah berdentam
dentum sane sini..tak aman aku dibuatnye...


Kadang-kadang aku konfius,ini israel ker?malaysia..Bom sane sini.huhu,dah macam perang
secara kecil-kecilan..huh!ade ker?ade lah kot..
macam berita tadi,dah ade kes budak kena mercun.Aduh,kesiannye..tapi
jauh dilubuk hati aku berkata,padan muka ko!haha..yela wey..ko sendiri dah tahu
yang mercun tu bahaya,dengerous,buat ape ko sibuk-sibuk main mercun tuh..
Ini orang tua-tua kata,tak ade pasal cari pasal..kan dah tak dapat nak raye!


Secara fikiran waras@normal@tak giler@tak biol..banyak betul 'atau' aku nie..
korang yang beli mercun nie tak rase rugi ker?bukan mendatangkan faedah pun..
lain lah bile korang bakar mercun tu dapat duit,kan best kalo macam tuh..ko tahu
x?duit yang ko beli mercun tuh lagi baik ko pergi bazar beli kuih ker,makanan ker
ataupun ko beli baju raye..lagi syok!betul x?emm......


:isi kedua
Tapi sebenarnya peranan ibu bapa sangat penting dalam kes macam nie..ko tahu
sebab ape..kalo ibu bapa tak pantau anak mereka,tak adenya jadi kes'anak 10 tahun putus jari'
'anak melecur satu badan akibat mercun'..cuba mak bapak pantau anak mereka,
kompem fligth tak delay!anak nya tak akan jadi macam nie..tapi ada sesetengah ibu bapa
menggalakkan pembelian mercun kepada anak-anaknya..tak ker pelik tuh?
macam manggalakkan anak nya cedera..emmm..


So..kesimpulannya,main mercun nie banyak keburukanya berbanding kebaikan,
tapi nak timbulkan satu soalan,mercun ade kebaikan ker??share arr kalo ade k..
k,cukup-cukup,t sambung agi k..


SEKIAN>>WASALAM









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...