Saturday, September 3, 2011

duit raya dan raya !

assalamualaikum.


ceritalah pasal duit raya nie memang best! Mane taknye..
D.U.I.T bunyinye duit! sape yang tak suka dek oii! So,macam biasalah
bape banyak duit raya yang diperolehi tahun ini?
berpuluh kah?beratus kah?beribu kah? ker kah kah kah..maksudnye
sesen pun tak dapat..nampak tak poyo dekat situ?Haha..


sila ambil nombor untuk mendapatkan
duit raya! hehe~
Biasa kalau cerita sahaja duit raya kompem budak-budak
kecik dapat duit banyak.. Persamaan nya.. ko kecik ko dapat duit banyak.
ko besar ko dapat sikit jerk.! kenape yer? tak bermakna dah besar nie
kaya raya. tol x? urrmm.. hehe~


korang rasa tak duit raya sekarang nie menjadi kegilaan
budak budak,termasuk lah aku..Hehe..mane taknye.
masa hari raya pertama hari tuh,adelah segerombolan
kanak-kanak ribena datang kerumah atuk aku..
bunyinye begini...
  • assalamualaikum!!
    *waalaikummusalam..
  • kami datang nak raya..
    *ohh,ingatkan nak bagi ketupat tadi!haha.
    erm.jemputlah masuk..
    -budak tuh pun masuk..kakak aku pun keluarkanlah
    kuih satu bekas demi satu bekas..kejap lagi
    salah seorang budak tuh berkata...
  • ekh! tak payah susah-susah,kami datang nak duit raye jerk..
    *langkah kakak aku terhenti sambil memegang bekas kuih.
erm..ko tengok.ko tengok lah budak sekarang nie..mate duitan sungguh!
tapi diaorang comel..hehe~ pakai baju kurung bagi yang perempuan
yang lelaki pakai baju melayu..aku tak pastilah bape agaknya
pendapatan diaorang masa tuh..dalam RM20 ade agaknya..Haha


tengok nie..comel~
tapi bahaya mak bapak biarkan
anak mereka begini..!
tapi memang tak boleh larilah duit raya dengan Hari raya.
itu dah menjadi adat tradisi untuk semua kaum..
tak kiralah cina,india@kaum bumiputra time raya mesti ada 
duit raya! Barulah semangat raya tuh ade..!


tapi yang sedihnya,bagi mereka-mereka yang berumur 17 keatas
macam aku.. duit raya dah kurang..! tapi bila orang nak bagi
tersipu-sipu malu pulak nak amik..Hehe.tapi setakat ini masih
ada lagi orang nak bagi aku duit raya..


Thank you! terharu pulak..Haha


so ape lagi..bagilah aku duit raya banyak-banyak,biar aku 
terharu..Haha,. very the gedik!!




sampul jerk melambak!
tapi isi dalam kosong..huurrm=(


melompat kegembiraan bile dapat duit raya!
yeah! haha.. betol-betol holiauw!
sekian..

1 comment:

*rainyscream* said...

entry kita sama la pasal duit raya..iloike~ :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...