Monday, February 27, 2012

Kisah si makrof yang bengong

assalammualaikum..




=Hari Jumaat
=Jam 3.30 petang
=Kawasan perumahan lengang lenggok




Mak : makrof! oh makrof!


Makrof : ye mummy!


Mak : hamboi! sejak bila kau panggil aku mummy! saje tau nak buat aku rasa muda dua tahun setengah kan!!


Makrof : eee..peless laa..=p


Mak : belikan mak ikan kering,lada cili,sos prego,dengan bawang putih..


Makrof : pewhh! banyak tuh! diut,duit,duit!


Mak : Nah amik RM 50 nie..! ingat..bawak motor tuh berhati-hati..kalau nampak orang melintas berhenti..


Makrof : baik boss..!


Dalam perjalannan


Makrof : (lada cili,bawang putih,sos prego,ikan kering)3x diulang..
            alamak! ada orang melintas! seeeeetttopppp!!
            *mak aku kata kalau jumpe orang melintas berhenti..so?


Jam 4.30 petang..
        








Jam 5.30 petang


Mak : kenapalah budak nie tak balik-balik lagi nie..aku suruh beli tuh jee pun lambat bebenoo..


         'hello makrof! mane kau?kenapa lambat sangat!


Makrof : kring,kring,kring..oh mak aku?
            
           'Hah! hello mak? kenapa? ape celop? Makrof dekat lorong haji sunyi  sepi nie..


Mak : kau buat ape dekat situ?


Makrof : kan mak kata kalau nampak orang melintas BERhenti..so makrof                        dengan lapang dada berhenti laa.sambil berbual nie hah dengan orang yang  melintas tuh..kenapa mak?


Mak : ERK! MAAAKKKROOFFF!!!!! @#%$*&^$!!




 PEGAJARAN : NASIHAT BIAR JELAS..BILA BERCAKAP DENGAN ORANG LURUS NIE..




inilah makrofnyee~ HAHA


Sekian..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...