Saturday, January 28, 2012

Percutian part1: Makan-makan dan bermain hujan..wawawa~

assalamualaikum wbt
(tak jawab dosa kalau jawab sayang=)






hello peeps!








sebelom aku start enjin..baik aku bagitahu..entry ini penuh dengan gambar kot! agak-agak nak muntah..tolong jangan kat sini..nanti berbau..haha!


layan gambar and then aku explain satu persatu..demi menuruti citarasa pelanggan yang setia..hehe! baik bukan aku..okay fine..aku tahu itu..=)


first...BANJIR




ini adalah banjir ye anak-anak..tapi banjirnya tak adalah teruk mana pun
but..akibat tak pernah tengok air sebanyak itu aku pun menyibukkan dirilah
nak bermain air..haha!

kau tengok nie? ntah anak sapelah..jakun betol..haha!
ok..pembetulan,aku bukan saje-saje nak main air itu okey!
but,aku follow my brother pergi hantar makanan dekat rumah jiran depan rumah..
so,alang-alang dah kena hujan..apa salahnya terus main air..huahua..



okay!habis topik banjir..next topik muke surat 65..bab ke seratus duapuluh!

Jejalan sambil memenuhkan perut yang sedang keroncong dek tidak makan dari pagi hingga tengah hari...

first! kenape tajuk panjang sangat..ekh? memang stail lah tajuk panjang-panjang
sekarang nie..huahua..ini aku bergambar di restoran terapung di SIM-SIM
sandakan sabah..siape yang pernah pergi tahula kot..

nampak! muke teruja bila nampak makanan melambak diatas meja..
haha! meja tuh sepatutnya untuk tujuh ke lapan orang yang makan
tapi kiteorang telah menguasainya dengan hanya empat orang saja duduk
dimeja sebesar itu..huahua! gelak lagi..macam VVIP..hehe!

model iklan ketayak a.k.a ketiak..
treet mark! 'ketiak berbau badan busuk' hancing..haha!

that is my sister-in-law with her husband..paling banyak makan..haha!
gelak lagi..

my beloved mum and my sister-in-law again..peace=)


ape kebenda alah ini?? sebenarnya kengkawan..ini adalah kolam yang
menempatkan banyak giler lobster yang besar-besar..
tapi  sayang..tak nampak pulak..lobsternya malu-malu biawak..

ada kuis untuk anda..ada berapa ekorkah lobster didalam kolam
yang tak berapa nak kolam itu??

hadiah menarik menanti pemenang..haha!cepatlah kira....
tak nak ker hadiah percutian..ke afrika utara dan selatan..timur serta jugak barat..haha!

ini adalah sesi melihat awan nano yang sangat cantik
sehinggakan leka ada orang amik gambar rupenya?opps!
*padehal memang [poss]


so,kepada mereka yang belom sampai lagi ke sandakan sabah..ayuh kite bercuti bersama-sama...syokk makan..ada macam-macam jenis makanan kat sini..


oh..lupa nak bacakan menu yang aku makan tadi..
satu..
*siakap masak goreng kicap


dua..
*sotong goreng tepung


tiga
*sayur ntah ape nama masak ntah ape! but sedap woo


empat
*udang masak sambal kott..tapi sebenarnya masak apetah tak ingat gue


lima
*sup pelik..first makan dah nak muntah..tapi abang aku and akak ipar aku relax jerk makan..siap tambah lagi..citarasa lain-lain kot..


minuman
*ais lemon tea
*kelape sejuk


itu sahaja..oppss lupe! ada nasi ekh..nanti korang ingatkan aku makan macam tuh jerk..hehe..


#entry kekeluargaan..sekaligus entry promosi..hehe!aku kan promoter..


sekian

1 comment:

Nur said...

eeeeeeeeeee tak makan lobster ke???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...