Monday, January 30, 2012

Sibok hal orang lain tapi diri terbengkalai..DAMN!

assalamualaikum wbt
(tak jawab dosa kalau jawab sayang)






hello peeps!




Now ramai sangat orang yang busy body yang tak bertempat..kekadang rasa macam bangang juga orang macam nie..sometime kita boleh terima dengan apa yang dia cakap sometime tidak..


Kenapa nak bahaskan orang yang dah berjaya..dan dah mencipta nama?.ini lah manusia yang tak habis-habis nak menjatuhkan orang lain..yang berhati busuk..orang tuh nak berjaya apa semua..biarlah dia dah berjaya..tapi kenapa kau nak sibuk-sibuk nak kutuk-kutuk orang tak tentu hala macam orang gila??


WHY!!


hellooo! come onlah..masing-masing ada otak yang waras..kau kutuk orang tuh,tapi ko masih terumbang-ambing..kerja ntah belum tentu ada lagi..dah nak menjaje-jaje cerita yang tak masuk akal..ape seyhh kau??


Orang melayu memang suka menjatuhkan kaum sendiri ke? 


Now macam-macam isu yang aku rasa..macam bodoh jerk semuanya..buat apa nak amik hal orang lain kalau diri itu tak betol! sempurnakan diri dulu barulah nak mengutuk ker hape ker?


Kekadang nasihat yang disampaikan itu tidak sepadan dengan apa yang dibuat..
layan gambar--->
_________________________________________________________________








so,masing-masing tak perlu nak menghina orang lain atau memaki orang lain macam orang kehilangan!..no need..just ignore..kalau perlu,baru ambil perhatian..tak mendatangkan paedah pun dok kutuk-kutuk orang..


biar dengan hidup orang tuh..kalau kau jealous dia kaya-raya..napa kau tak berusaha untuk jadi macam dia..As islamic people,hormat orang lain untuk kepentingan diri kita sendiri..kalau diri tak pernah nak berubah untuk hormat orang lain..siape lagi??




just bagi sedikit nasihat..kalau baik boleh ambil..kalau ada yang jahat jadikan ianya teladan..


#entry emosi..haha!


Sekian..

1 comment:

Unknown said...

sama macam malam AJl ari tuh.bila artis perform,ramai dok ngumpat.ntah pape

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...