Friday, December 10, 2010

pengalaman pertama

salam
hai

huh!bunyi macam bahaye jerk kan.
nie bukan 18sx tapi 15ssxx
hahahaha..
aku nak cerite nie pengalaman pertama
aku buat jemput-jemput
hahaha..
(ape lah ko nie zakirul itu
pun nak cerita..
bukan ape nie pertama kali aku try buat.
so,kenalah cerita,)

semalam malam dalam pukul
1 pagi,tibe-tibe perut aku rasa
lapar gile.walaupun aku baru makan
dalam pukul 10.
"tapi ko tahu jerk lah orang kuat makan 
macam mana."
aku pergi bukak tudung saji!
eh,eh,eh..jap-jap
tudung saji ker salji??
ah bantai jerk ar..aku bukak jerk ade lauk
dan bila aku bukak periuk
nasi.hah!jeng,jeng,jeng
nasi dah tak ade!

aku ingatkan nak masak nasi
tapi aku pikir2 balik malas lah,
lame gile nak tunggu,perut aku dah 
berdangdut nie.so aku teringat nak buat
jemput2,so aku amek tepung,
campur air sikit ,letak bawang,
letak garam secukup rasa aku pun
masak..
mula2 aku try goreng 1 dulu,nak try 
sedap ker tak,
lepas tu,dah siap aku tanya abg aku dia kata
ok!sedap!hah!!
aku ape lagi goreng semua,
abang aku cakap suruh buat banyak sikit,sebab
dia pun lapar jugak,so aku buat
kali kedua,yang pertama dah siap.
tibe yang kedua,
sedang sibuk aku makan jemput2 yang dah siap tu
aku terlupe ade lagi dalam kuali..
aku terus pergi dapur,aku tengok
dah hanggos@rentung!!!!
hahahahaha
aku dengan abang aku gelak jerk..

tapi memang kelakar lah mase tu
itulah pengalaman pertama aku masak
jemput2..
aku nama kan jemput tu,
jemput2 hitam!!
hahaha..almaklumlah.orang jantan yang buat
lain lah orang perempuan..
pandai masak..WALAUPUN!!!
ahak!

5 comments:

Cik Aqila said...

eh ehh. kite buat jemput2 pun gelap jugak tau. tp dye ala-ala 'blond' keperangan la. tak hitam kacak bergaya lagii. hihi

zakirul rahim said...

aqila:yeker?saya ingatkan saya sorang jerk..awak pun sama jugak..huhu,jadi kite nie sama lah kan,,hahaha

Cik Aqila said...

ahahaha. tgh praktis nak buat jemput2 mcm awak punye. heheh

Siti Nadzirah Zakariah said...

haha..poyo..jemput2 uw layak masuk book of record!

zakirul rahim said...

aqila:hehehe..tak payah praktis lah.tak sedap pun..hehehe
nad:hahahaha...layak ker??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...