Sunday, December 5, 2010

si kecil yang nakal

salam
hai

hari ini aku nak cerite yang lain sikit
bukan pasal kucing lagi.
tapi
hari ini aku nak cerita pasal manusia pulak
hehehe

yang aku nak ceritakn hari ini 
adelah budak kecil yang
berumur dalam 2 tahun
yang petah berkata-kata
dan hyper giler!


aku kenalkan kat korang
nie lah budaknya


nama die ixora aldthim.
hah!
mesti korang terkejut kan..
memang name die macam kereta
exora,nie mak bapak die yang letak.
kenape die letak name tu??
sebab sedap lah wei!
huhu
tapi sedapkan name die?

diakan,kaLo korang nak tahu
hyper giler,asyik berlari 
kesana,kesini
dan dia nie jugak
suke giler bercakap,
kalau dia bercakap
tak berhenti-henti,macam mak nenek..
asyik bercakap jerk.
tapi die selalu buatkan aku ketawe
dan senyum selalu,
bukan gile auw!

disamping itu jugak,
dia nie,seorang kanak-kanak
yang sangat pintar
sebab bila dia tengok cerita cartoon
macam cartoon mickey mouse
mesti dia ikut apa
yang si mickey tu cakap.
sweet giler wei!

dan aku juga selalu jadi mangse die,
sekejap die ajak aku main tulis2lah
sekejap lagi main buaian,
sampai aku letih layan kerenah die.
tapi ape2 pun.
best layan kerenah die
sebab budak2kan,
syok lah layan,
kalo orang dewase lain lah kan..?
huhu

tapi die nie penakot,
korang nak tahu tak die takot dengan sape?
die takut dengan kucing,
dah lah kat umah akak ipar aku nie banyak kucing
die takut giler.
sampai nangis kadang2,
dan terpakse lah kucing2 kakak aku tu
di kurung di dalam bilik.
sian ko kucing!
dan dengan kelemahan itu jugak lah
akak ipar aku guna kan
untuk pakse die minom susu
sebab die payah nak minom susu
dan susah jugak nak makan,
sebab tu lah akak ipar
memanfaatkan kekurangannya itu
untuk bagi die makan
dan minom susu

huh,
panjangnye entry aku nie
hehe..
tapi....
die nie tak lame kat sini..
lebih kurang seminggu jerk,
minggu depan die dah balik,
sedihnye...
tapi ape2 pun aku sayang giler kat budak comel nie..!!

nie antara gambar yang sempat aku snap.


peace!
hehe..
gambar nie mase die baru 
sampai,,dari sarawak.


comelkan..hehehe
die nie suke buat peace..


die tak suke orang cakap die
halim jonggang.
sebab die tak jonggang..

k lah wei..aku nak siap2,nak pergi jalan2
dengan si comel nie.k bye!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...