Wednesday, December 8, 2010

bila oarang akan berhenti bercakap??


salam.
hai


bercakap adalah salah satu 
komunikasi yang amat
penting,very important lah
katekan.
cube korang bayangkan 
kalo kita tak boleh bercakap
atau erti kate lain
bisu??
macam maner tuh?kan susah nak
berkomunikasi..betul tak?

mengikut kajian yang dibuat
oleh prof,dr.muhammad zakirul
berkata"orang yang paling banyak cakap
ialah orang perempuan?
tapi betul ker?
aku rase betul kot.sebab perempuan
suke gosip,tapi segelintir jerklah..
yang segelintir lagi,tak tahu lah
suke ape..ahak!

tapi topik perbincangan hari ini
adalah bila orang akan
kurang bercakap??

orang kurang ber cakap bila:-:

*bila bulan februari,sebab bulan tu
cuma ade 28 hari saje..

*bagi orang perempuan yang datang bulan
kalau orang lain yang banyak cakap
dengan diaorang silap2 kena maki.

*bila merajuk!.tak kisah lah merajuk
dengan isteri ker,ayah ker.mak ker.asal saje merajuk
diaorang takan bercakap..
sehingge dipujuk..

*bila bertandang ker rumah 
bakal mertua,yela kena lah jage 
percakapan,kalo tak kene reject nanti!

*bila tengah2 bersembang tbe2
terjatuh longkang.
time tuh yang jatuh memang tak boleh
bercakap langsung.
kesakitan teramat!huh..

*bila tengah sakit mulut dengan
sakit gigi..
nak cakap pun tak sudi
ape lagi nak jawap pertanyaan 
orang!

*masa mesyuarat dengan bos
apa bos cakap terpafse angguk jerk.
maklum lah die tu bos kite nie
staf jerk..

*bila seluar terkoyak.
nak cakap kat orang malu
tunggu jerk dan cari idea
macam mana nak blah...

lagi satu!

*bila mati..
huhuhu.

2 comments:

Cik Aqila said...

hahaha. kreatif thinking. semua betull

zakirul rahim said...

hehehe..thank you cik aqila..betulkan perempuan suke gosip??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...